مهارت برای دانشجویان
نوشته شده توسط : مریم

 مقاله درباره مهارتهای ضروری برای دانشجویان

- چرا دانشجویان به مهارتهای ضروری نیاز دارند؟: دانشجویان برای موفقیت در تحصیل و شغل آینده خود، نیاز به اکتساب و تقویت مهارتهای ضروری دارند. این مهارتها شامل توانایی های شخصی، اجتماعی، فنی و علمی هستند که به دانشجویان کمک می کنند تا با چالش ها و فرصت های زندگی به خوبی برخورد کنند و از پتانسیل خود به نحو احسن استفاده کنند. برخی از این مهارتها عبارتند از:

     مدیریت زمان: دانشجویان باید بتوانند وقت خود را به صورت منظم و کارآمد برنامه ریزی کنند و اولویت های خود را تعیین کنند. این مهارت به آن ها کمک می کند تا درس ها، تکالیف، پروژه ها، فعالیت ها و وقت تفریح خود را به خوبی مدیریت کنند و از استرس و سردرگمی جلوگیری کنند.

مهارت برای دانشجویان 

     چگونگی گذراندن درس: حتی بعضی از بهترین دانشجویان هم ممکن است مهارت های خوب گذراندن درس را نداشته باشند. دانشجویان باید بدانند چگونه منابع درسی را انتخاب کنند، چگونه کتاب های متن را بخوانند، چگونه یادداشت برداری کنند، چگونه از کتابخانه و اینترنت استفاده کنند، چگونه در گروه های مطالعاتی شرکت کنند، چگونه برای آزمون ها آماده شوند و چگونه با استاد و همکلاسی های خود ارتباط برقرار کنند.

     ارتباطات موثر: دانشجویان باید توانایی برقراری ارتباطات موثر را در سطوح مختلف داشته باشند. این شامل توانایی گفتار، شنیدار، خواندن، نوشتن و ارائه است. دانشجویان باید بتوانند با استاد، همکلاسی، کارفرما، همکار و سایر افراد به صورت شفاهی و کتبی ارتباط برقرار کنند و نظرات، احساسات، نیازها و درخواست های خود را به طور واضح و مناسب بیان کنند.

     همکاری و کار گروهی: دانشجویان باید قادر باشند با دیگران به صورت همکارانه و سازنده کار کنند و از تفاوت ها و تنوع ها به عنوان فرصت های یادگیری استفاده کنند. دانشجویان باید بتوانند در پروژه های گروهی مشارکت کنند، نقش و مسئولیت خود را در گروه شناسایی کنند، با سایر اعضای گروه به خوبی هماهنگ شوند، تعارضات را به صورت سالم حل کنند و به رسیدن به اهداف گروه کمک کنند.

     خودآگاهی و خودپرورش: دانشجویان باید آگاهی لازم را از خود، قابلیت ها، علاقه مندی ها، نقاط قوت و ضعف، ارزش ها و اهداف خود داشته باشند. دانشجویان باید تلاش کنند تا خود را شناسایی کرده و پذیرفته و رشد و تحول شخصی خود را تسهیل کنند. دانشجویان باید بتوانند به خود اعتماد کافی را داشته باشند، خود را مورد علاقه قرار دهند، خود را محافظت کنند، خود را تقویت کنند و خود را تحول دهند.





:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: